Princip for Stamholdsdeling
Mål
- På Stigsborg Skole arbejder vi årgangsbaseret, organiseret i stamhold og med dynamisk holddeling.
 - Ved skolestart i 0. Årgang, fordeles eleverne på stamhold. Stamholdene dannes med baggrund i den viden det pædagogiske personale får gennem overgangssamtalerne med børnehaver, forældre og skole.
 - Udover stamholdene arbejdes der med flydende holddeling på tværs af stamholdene. Holddelingen sker ud fra flere kriterier, eks. interesser, læringsstile, relationer, emner, niveau, køn mm. - holdstørrelsen vil derfor variere.
 - Stamholdenes sammensætning overvejes løbende i takt med barnets og årgangens udvikling.
 - Optimale læringsbetingelser for alle børn gennem skoleforløbet.
 - Trivsel for det enkelte barn og årgangen som helhed
 - Velfungerende stamhold
 
Indhold
I sammensætningen af stamhold har vi fokus på:
- at børnene kan arbejde alene og sammen.
 - at børnene bruger og udnytter deres kompetencer
 - at det enkelte barn og årgangen som helhed fungerer
 - relevant specielle forhold, som kan få afgørende betydning for det enkelte barns trivsel og udvikling.
 - Det betyder at stamholdene over tid også er dynamiske
 
Revision
- Princippet blev revideret og godkendt på skolebestyrelsesmøde 16. juni 2021.
 - Princippet revideres og godkendes i 2023.